|
Gildia Dimir Gildia poświęcona szeroko pojętej fantastyce i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raqnarok
Radny Gildii
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:42, 06 Lip 2006 Temat postu: WFB dla opóźnionych... |
|
|
Czyli m. in. dla mnie, żeby nie było.
Czy jest ktoś w stanie, chociaż pokrótce, wyjaśnic o co w tym biega? pare razy w Bardzie obserwowałem jakies bitwy, nawet mi się podobało, ale nie do końca chwytam o co w tym chodzi. Moze ktoś z lepiej obeznanych zrobił by w tym temacie jakis tutorial, czy inny FAQ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ender
Nadworny błazen
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2
|
Wysłany: Pią 12:20, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Warhammer jest grą bitewną, w ktorej walczy się "za pomocą" małych figurek żołnierzy. Jedną częścią zabawy jes samo składanie i malowanie tych modeli. Co zas do gry:
Każdy gracz ma jakąś armię. Wielkośc armii ustala się przed bitwą - gracze umawiają się, na ile punktów będą grali. Każda jednostka ma koszt wystawienia wyrażony w tych punktach - możesz wystawić armię złożoną z dowolnych oddziałów, byle tylko ich koszt nie przewyższył umówionej wcześniej wartości (dopuszczlane przekroczenie to 100 albo 150). No a potem się walczy Każda jednostka opócz ko0sztu ma kilka cech: M (move), określający o ile cali może się przesunąć w trakcie tury; WS (Weapon Skill) - określające jej umiejętności w walce wręcz; BS (Ballistic Skills) - jak Ws ino przy strzelaniu; S (strength), pokazująca, jak poważne obrażenia zadaje postać; T(toughness), reprezentujaca jej wytrzymałość (przy zadawaniu ran porównuję się S atakującego i T obrywającego); W (wounds) - ilość ran, które postac jest zdolna przyjąć (większość ma 1); A(attacks) - liczba ataków w ciągu jednej rundy, jakie w Walce Wręcz może wykonać dana postać; Ld (leadership), która określa zarówno zdolności przywódcze bohaterów, jak i służy do wykonywania wszystkich testów psychologicznych (panika, głupota etc). Do tego dorzuca się Save'y (zbroje - magiczne i zwykłe). Wszystkie testy wykonuje się kostkami k6 (plus dwoma specjalnymi k6 artyleryjskimi), nie chce mi się tego teraz opisywać Do tego niektórzy bohaterowie mogą rzucać czary, jednostki można różnie wyposażać i takie tam Jednostki i wyposażenie każdej armii opisują odpowiednie armybooki, a te armijki to: Elfy Wieśne (czyt. Leśne), High Elves, Dark Elves, Chaos (&Demons), Beastmen of Chaos, Empire (human), Bretonnia (human), Lizardmen, Orcs & Goblins, Tomb King of Khemri (undead), Dwarves, Vampire Counts, Skavens. I jeszcze Dogs of Wars, których oddziały można dołączać do wszystkich armii. Prócz tego jednostki sa podzielone na Core, Special i Rare - Rare i Special mają ograniczenia max. ilości oddziałów zaleznie od punktów na ile się gra, natomiast Core na odwrót - ma ograniczenie minimalne (czyli np. poniżej 2000 pkt moze być max 1 oddział rare, max 3 speciale i co najmniej 2 core'y). Są jeszcze dowódcy (Heroes & Lords), których liczba również zalezy od liczby7 pkt, a dają oni liczne bonusy (prócz tego, ze sami są też dobrymi wojami/czarodziejami); Podręcznik z zasadami ma coś kło 350 storn więc nie chce mi się wszystkiego opisywac, jakbys miał jakies bardziej szczegółowe pytania to chętnie odpowiem Mam nadzieję, ze da się zrozumieć to co napisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Corristo
Zło
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:57, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ender napisał: |
I jeszcze Dogs of Wars, których oddziały można dołączać do wszystkich armii. |
wiem że to jest czepianie się szczegółów, ale Dogs of War nie mogą być dołączani do Demonic Legion ( do Choas Undevided i Beast of Chaos już mogą... eh )
===
Ender b. dobrze wszystko opisał, dodam jeszcze że dysponujemy takimi maluchami jak jakiś oddział 10 goblinów, a z drugiej strony możemy wystawić lorda na smoku, wiec figurki sa na prawde zrznicowane. Bardzo fjna jest zabawa z malowaniem, choc samo w sobie jerst moze troche zmudne, to warto aby zobaczyc efekt koncowy ostatnio nad "zwykłym..." chaos warriorem siedziałem 5 godzin - wyszedł zaje&*()(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|