Forum Gildia Dimir
Gildia poświęcona szeroko pojętej fantastyce i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WFB dla opóźnionych...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Dimir Strona Główna -> Warhammer: Battle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raqnarok
Radny Gildii



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 20:42, 06 Lip 2006    Temat postu: WFB dla opóźnionych...

Czyli m. in. dla mnie, żeby nie było.
Czy jest ktoś w stanie, chociaż pokrótce, wyjaśnic o co w tym biega? pare razy w Bardzie obserwowałem jakies bitwy, nawet mi się podobało, ale nie do końca chwytam o co w tym chodzi. Moze ktoś z lepiej obeznanych zrobił by w tym temacie jakis tutorial, czy inny FAQ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ender
Nadworny błazen



Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Pią 12:20, 07 Lip 2006    Temat postu:

Warhammer jest grą bitewną, w ktorej walczy się "za pomocą" małych figurek żołnierzy. Jedną częścią zabawy jes samo składanie i malowanie tych modeli. Co zas do gry:
Każdy gracz ma jakąś armię. Wielkośc armii ustala się przed bitwą - gracze umawiają się, na ile punktów będą grali. Każda jednostka ma koszt wystawienia wyrażony w tych punktach - możesz wystawić armię złożoną z dowolnych oddziałów, byle tylko ich koszt nie przewyższył umówionej wcześniej wartości (dopuszczlane przekroczenie to 100 albo 150). No a potem się walczy Razz Każda jednostka opócz ko0sztu ma kilka cech: M (move), określający o ile cali może się przesunąć w trakcie tury; WS (Weapon Skill) - określające jej umiejętności w walce wręcz; BS (Ballistic Skills) - jak Ws ino przy strzelaniu; S (strength), pokazująca, jak poważne obrażenia zadaje postać; T(toughness), reprezentujaca jej wytrzymałość (przy zadawaniu ran porównuję się S atakującego i T obrywającego); W (wounds) - ilość ran, które postac jest zdolna przyjąć (większość ma 1); A(attacks) - liczba ataków w ciągu jednej rundy, jakie w Walce Wręcz może wykonać dana postać; Ld (leadership), która określa zarówno zdolności przywódcze bohaterów, jak i służy do wykonywania wszystkich testów psychologicznych (panika, głupota etc). Do tego dorzuca się Save'y (zbroje - magiczne i zwykłe). Wszystkie testy wykonuje się kostkami k6 (plus dwoma specjalnymi k6 artyleryjskimi), nie chce mi się tego teraz opisywać Razz Do tego niektórzy bohaterowie mogą rzucać czary, jednostki można różnie wyposażać i takie tam Wink Jednostki i wyposażenie każdej armii opisują odpowiednie armybooki, a te armijki to: Elfy Wieśne (czyt. Leśne), High Elves, Dark Elves, Chaos (&Demons), Beastmen of Chaos, Empire (human), Bretonnia (human), Lizardmen, Orcs & Goblins, Tomb King of Khemri (undead), Dwarves, Vampire Counts, Skavens. I jeszcze Dogs of Wars, których oddziały można dołączać do wszystkich armii. Prócz tego jednostki sa podzielone na Core, Special i Rare - Rare i Special mają ograniczenia max. ilości oddziałów zaleznie od punktów na ile się gra, natomiast Core na odwrót - ma ograniczenie minimalne (czyli np. poniżej 2000 pkt moze być max 1 oddział rare, max 3 speciale i co najmniej 2 core'y). Są jeszcze dowódcy (Heroes & Lords), których liczba również zalezy od liczby7 pkt, a dają oni liczne bonusy (prócz tego, ze sami są też dobrymi wojami/czarodziejami); Podręcznik z zasadami ma coś kło 350 storn więc nie chce mi się wszystkiego opisywac, jakbys miał jakies bardziej szczegółowe pytania to chętnie odpowiem WinkRazz Mam nadzieję, ze da się zrozumieć to co napisałem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Corristo
Zło



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 17:57, 07 Lip 2006    Temat postu:

Ender napisał:
I jeszcze Dogs of Wars, których oddziały można dołączać do wszystkich armii.


wiem że to jest czepianie się szczegółów, ale Dogs of War nie mogą być dołączani do Demonic Legion Very Happy ( do Choas Undevided i Beast of Chaos już mogą... eh Razz )

===

Ender b. dobrze wszystko opisał, dodam jeszcze że dysponujemy takimi maluchami jak jakiś oddział 10 goblinów, a z drugiej strony możemy wystawić lorda na smoku, wiec figurki sa na prawde zrznicowane. Bardzo fjna jest zabawa z malowaniem, choc samo w sobie jerst moze troche zmudne, to warto aby zobaczyc efekt koncowy Very Happy ostatnio nad "zwykłym..." chaos warriorem siedziałem 5 godzin - wyszedł zaje&*()( Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Dimir Strona Główna -> Warhammer: Battle Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin